paleo

paleo

dinsdag 17 maart 2015

Mijn bananen"brood".

Na een stuk of 10 verschillende pogingen heb ik hem vanavond dan eindelijk gebakken, mijn ultieme bananen"brood". Eerlijk is eerlijk, de vorige was lekker. Maar deze...hmmm.



Al surfend op het internet zijn talloze recepten te vinden. Ik heb er vele uitgeprobeerd en een aantal gecombineerd. Ik heb gekeken naar wat ik uit ervaring wel of niet lekker vond en wat ik in huis had. Vaak vond ik de smaak vlak en niet bijzonder. Of het brood was te "log". Maar nu heb ik het gevonden en dit is 'm geworden:

2 goed rijpe bananen
3 eieren
35 gr kokosolie
35 gr honing
0,5 tl kaneel,
0,5 tl gemberpoeder
0,5 tl kardemom
goed mengen (ik gebruik een keukenmachine),
mixen met:
70 gr kokosmeel
50 gr tapiocameel
Als laatste 0,5 tl zuiveringzout 
en 1 tl appelazijn toevoegen,
Ongeveer 45 Minuten op 180 gr bakken.

Echt heerlijk en hier ga ik nog veel mee experimenteren en variĆ«ren. Goed in plakjes te snijden en in te vriezen. Lekker met een notenpasta bijvoorbeeld. 
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten